Praca w charakterze kierownika sprzedaży jest pracą typowo zespołową. Taka forma pracy może być jednak dużym wyzwaniem dla kogoś, kto nastawiony jest na indywidualne wyniki. Wśród sprzedawców konkurowanie między sobą jest naturalną sprawą, więc ktoś, kto wcześniej pracował jako handlowiec, może nie mieć w sobie nawyku pracy zespołowej. Jeśli więc kierownik sprzedaży ma zbyt indywidualne podejście do swoich obowiązków warto, aby jego przełożony przyjrzał się temu zagadnieniu. Co może zrobić?
Kierownik sprzedaży, który patrzy głównie ze swojej własnej perspektywy, często ma bardzo rozwiniętą pewność siebie. Oczywiście jest on pomocny, aby wytyczać oraz osiągać cele sprzedażowe, jednak czasem onieśmiela pozostałych członków zespołu. Może to prowadzić do sytuacji, w której pracownicy boją się zwrócić uwagę przełożonemu. Zdarza się również, że za bardzo wierzy on swojej intuicji, zapominając o powołaniu się na bardziej konkretną wiedzę. Nie trudno wtedy o wprowadzanie w błąd lub pomyłki. Warto więc uświadamiać kierownikowi sytuację oraz zobowiązać go do pogłębiania twardej wiedzy branżowej.
Kierownik sprzedaży powinien mieć również zapewnione szkolenia z zakresu kompetencji miękkich. Jeśli zrozumie, jak bardzo ważna jest umiejętność komunikowania się, skupi większą uwagę na zespole, a nie na sobie.