W każdym miejscu pracy zdarzają się spory. Na mniejszą lub większą skalę, ale jednak. W takich sytuacjach warto wiedzieć, jak się zachować. Jak rozwiązywać konflikty? Sprawdzamy. Jako kierownik sprzedaży musisz trzymać swój zespół twardą ręką. Ważne jest to, abyś nigdy się nie poddawał, musisz zawsze dążyć bezpośrednio do celu i osiągać wyznaczone zadania sprzedażowe. Tylko dzięki temu uda Ci się...
Praca sprzedawcy jest wymagająca, koncentruje się na bezpośrednim kontakcie z klientem, co często jest stresujące i wymaga dużej odporności psychicznej. Dla osób, które chcą się rozwijać i podnosić swoje kwalifikacje ciekawą drogą kariery jest praca kierownika sprzedaży. Jakie cechy oraz wykształcenie trzeba mieć, by awansować na to stanowisko? Kierownik sprzedaży dba o tworzenie i weryfikowanie planów sprzedażowych, monitorowanie działań konkurencji,...
Stanowisko kierownika sprzedaży wymaga od kandydata odpowiedniego wykształcenia oraz doświadczenia na podobnej funkcji. Coraz częściej mówi się także o elastyczności i gotowości do podjęcia pracy w różnych warunkach. Zazwyczaj pracę wykonuje się w biurze, ale obecnie coraz więcej osób jest zainteresowanych wykonywaniem swoich obowiązków w domu. Czy kierownik sprzedaży może pracować zdalnie skoro jest odpowiedzialny za wyniki firmy? W zasadzie...
Dobry fachowiec na stanowisku kierownika sprzedaży pozwala na uzyskanie znacznie lepszych wyników finansowych. Nie dziwi więc fakt, że wiele firm stara się pozyskać na to stanowisko jak najlepszych profesjonalistów. Aby jednak mieć pewność zatrudnienia odpowiedniej osoby, należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Kierownik sprzedaży powinien przede wszystkim bardzo dobrze znać branżę, w której będzie pracował. Oferowane przez daną firmę produkty,...
Kierownik sprzedaży to lider zespołu sprzedaży. Wbrew pozorom, bardzo wiele zależy od jego sposobu zarządzania. Mimo że to sprzedawcy są aktywni w terenie i to od ich sposobu pracy zależą wyniki, wciąż ma na nich ogromny wpływ kierownik sprzedaży. Co może więc zrobić, żeby jego zespół pracował efektywniej? Czy na każdego sprzedawcę działają te same techniki? Dobry kierownik sprzedaży powinien...
Kierownik sprzedaży ma jeden główny cel pracy swojego działu: poprawianie wyników sprzedaży. Wzrost statystyk sprzedażowych nie jest jednak tak prostym zadaniem. Wymaga odpowiedniej strategii oraz umiejętności optymalnego zwiększania kosztów. Każdy kierownik ma swoją wizję tego, jak powinno się dbać o poprawienie wydajności zespołu. O czym warto pamiętać, żeby poprawić wyniki sprzedażowe? Kierownik sprzedaży, który ma za zadanie podwyższyć wyniki sprzedażowe,...
Kierownik sprzedaży ma bardzo wiele możliwości zatrudnienia. Z powodzeniem może pracować zarówno w firmach usługowych, jak i produkcyjnych. Ma też dużą dowolność, jeśli chodzi o formę pracy. Ma szansę znaleźć zatrudnienie w wielu przedsiębiorstwach, jak i prowadzić niezależną działalność gospodarczą. Poszukiwania pracy mogą jednak przysporzyć mu trochę trudności. Ma bowiem do przejrzenia wiele ogłoszeń z bardzo różnych branż. Gdzie więc...
Młodszy kierownik sprzedaży to najczęściej prawa ręka kierownika sprzedaży. Do jego zadań należy wspieranie kierownika w codziennych obowiązkach. Z jednej strony uczy się on od swojego przełożonego, a z drugiej odciąża go z szeregu łatwiejszych zadań. Zatrudnienie kogoś na takim stanowisku to doskonały sposób na zwiększenie efektywności pracy całego działu sprzedaży. Na jakie wyzwania powinien się nastawiać ktoś, kto aplikuje...
Praca w charakterze kierownika sprzedaży jest pracą typowo zespołową. Taka forma pracy może być jednak dużym wyzwaniem dla kogoś, kto nastawiony jest na indywidualne wyniki. Wśród sprzedawców konkurowanie między sobą jest naturalną sprawą, więc ktoś, kto wcześniej pracował jako handlowiec, może nie mieć w sobie nawyku pracy zespołowej. Jeśli więc kierownik sprzedaży ma zbyt indywidualne podejście do swoich obowiązków warto,...
W zakres obowiązków kierownika sprzedaży, oprócz umiejętnego kierowania działem i pracownikami, wchodzi sporządzanie raportów, analiza rynku sprzedażowego. Także tworzenie właściwej strategii firmy w celu zwiększenia sprzedaży, pozyskiwanie nowych kontrahentów i sprawne prowadzenie negocjacji. Pracownik na tym stanowisku odpowiada również za utrzymanie dobrych i korzystnych relacji z klientami, prowadzenie nadzoru nad realizacją zawartych umów i wiele innych czynności. Jeśli więc chcesz...