Kierownik sprzedaży to lider zespołu sprzedaży. Wbrew pozorom, bardzo wiele zależy od jego sposobu zarządzania. Mimo że to sprzedawcy są aktywni w terenie i to od ich sposobu pracy zależą wyniki, wciąż ma na nich ogromny wpływ kierownik sprzedaży. Co może więc zrobić, żeby jego zespół pracował efektywniej?
Czy na każdego sprzedawcę działają te same techniki?
Dobry kierownik sprzedaży powinien mieć zaplanowane sposoby na motywowanie pracowników. Powinien z jednej strony mieć bardzo ogólne sposoby, które będą działać na cały zespół, ale również umieć podejść do każdego pracownika z osobna. Indywidualne podejście powoduje, że sprzedawcy czują się znacznie bardziej odpowiedzialni za swoje zadania. Indywidualnie dopasowany plan motywacyjny powoduje, że kierownik może lepiej zrozumieć sposób pracy sprzedawcy. Dzięki temu będzie mógł podpowiedzieć mu lepsze formy wykonywania swoich obowiązków.
Wśród najbardziej uniwersalnych sposobów na motywowanie pracowników jest odpowiednia gratyfikacja finansowa. Popularnym rodzajem wynagrodzenia jest wynagrodzenie prowizyjne, które skutecznie motywuje do lepszego wykonywania swojej pracy. Same pieniądze nie zawsze są jednak sposobem na zmotywowanie się do aktywniejszej sprzedaży. Kierownik powinien również budować pozytywną atmosferę w zespole, żeby zatrzymać najlepszy pracowników w firmie.