Zawód sprzedawcy traktowany jest jako jeden z łatwiejszych. Trudno też wskazać dokładnie, jakie umiejętności powinien mieć dobry sprzedawca. Wiele zależy bowiem od struktury organizacji oraz tego, jakie oczekiwania ma kierownik sprzedaży. To właśnie on odpowiada za działania zespołu, stąd niezwykle ważne jest, aby dobrał sobie do niego odpowiednich ludzi. Jakich błędów powinni oni unikać?
Pierwszy błąd, który popełnia wiele osób pracujących w zespole kierownika sprzedaży to to, że zbyt wiele mówią, zamiast słuchać. Aktywne słuchanie jest absolutnie niezbędne, aby móc dowiedzieć się czegoś na temat potrzeb potencjalnych klientów. Psychologowie zalecają, aby mówić zaledwie przez dwadzieścia procent czasu, w którym trwa spotkanie. Sprzedawcy, zwykle ekstrawertyczni, mają duży problem z zachowaniem tych proporcji. Co więcej, zdarza im się przerywać oraz przekrzykiwać klientów. To ogromne błędy, które zupełnie zniechęcają do zakupów, zamiast do nich namawiać.
Kolejny błąd, który często popełniają sprzedawcy to nieumiejętnie dopasowany sposób mówienia. Na proces sprzedaży negatywnie wpływa zarówno zbyt wolne, jak i zbyt szybkie mówienie. Pierwsze może wydawać się monotonne oraz pozbawione emocji. Drugie natomiast nie pozwala na spokojnie zastanowić się nad tym, czego klient rzeczywiście potrzebuje. Żadne z tych działań ni przybliży sprzedawcy do uznania w oczach kierownika sprzedaży.