Kierownik sprzedaży to kluczowa postać w zespole sprzedażowym. Od niego zależy w dużej mierze, jak bardzo wydajnie będą pracować handlowcy. To on nadaje kierunek działaniom całego zespołu sprzedażowego, dlatego tak ważne jest, żeby na tym stanowisku znalazła się odpowiednia osoba. Zrekrutowanie osoby zarządzającej zawsze jest wyzwaniem dla rekruterów. Są jednak sposoby na to, żeby szybciej znaleźć najlepszą osobę.
Aby znaleźć odpowiedniego kierownika sprzedaży, koniecznie trzeba przemyśleć proces rekrutacji. Powinien być on kilku etapowy. Na tak istotnym stanowisku nie może się bowiem znaleźć nieodpowiednia osoba. Każdy z etapów musi sprawdzać inne kompetencje. Ważne są bowiem zarówno umiejętności merytoryczne, jak i osobowość kandydata. Podczas rekrutacji na takie stanowisko lepiej unikać typowego dla niektórych rozmów przepytywania. Powinna być to raczej partnerska, biznesowa rozmowa.
Rekruter powinien zwrócić szczególną uwagę na motywację do pracy. Ważne, żeby kierownik był inspiracją do działania dla pozostałych członków zespołu. Jeśli pracuje w sprzedaży, bo musi, to zdecydowanie nie będzie dobrą osobą na takie stanowisko. Kierownikiem powinna zostać osoba z pasją, która wybrała ten dział, bo rzeczywiście czuje, że się w nim odnajduje. Szukając kierownika, przeanalizuj również czy umie on łączyć analityczne myślenie z umiejętnościami miękkimi.