Sprzedaż to jeden z niezwykle istotnych działów w firmie, którego działania przekładają się bezpośrednio na zyski lub straty całego przedsiębiorstwa. Mocny dział sprzedaży potrafi osiągnąć zyski, nawet jeśli ma za zadanie sprzedaż mało udany produkt firmy. Jednak, żeby dział sprzedaży mógł działać naprawdę efektywnie, niezbędne jest, aby kierowała nim odpowiednia osoba. Dobry kierownik sprzedaży może zatem skutecznie poprowadzić cały zespół do realizacji założonego celu sprzedażowego.
Kierownik sprzedaży potrafi zmotywować niejeden zespół do działania, dzięki swoim umiejętnościom zarządzania oraz zdolnościom przywódczym. Jeśli na jego stanowisku znajdzie się ktoś niekompetentny, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zespół nie będzie w stanie pracować tak efektywnie, a co za tym idzie, nie uda mu się osiągnąć narzucanych przez zarząd celów sprzedażowych.
Dobry kierownik sprzedaży potrafi też skuteczniej negocjować z przełożonymi, co przekłada się na bardziej realne cele sprzedażowe, które nie przytłoczą całego zespołu. Co więcej, dobry kierownik sprzedaży jest w stanie ocenić, który z pracowników, nie wykonuje swoich zadań wystarczająco efektywnie, a co za tym idzie, może wyeliminować tych pracowników, którzy nie sprawdzają się w dalszej współpracy. Dobrze dobrany kierownik sprzedaży to zatem bardzo cenna osoba w firmie.