Głównym celem działania kierownika sprzedaży jest zwiększenie wyników, które osiąga jego zespół. W wielu firmach odchodzi się bowiem od tego, żeby sam kierownik również zajmował się aktywnie sprzedażą. Do jego wyzwań należy co innego. Ma on odpowiednio zmotywować zespół oraz wyposażyć go w takie kompetencje, które pozwolą mu efektywniej sprzedawać.
Jak kierownik sprzedaży może to zrobić?
Przede wszystkim kierownik sprzedaży powinien odpowiednio dobrać zespół sprzedawców. Najlepiej jest postawić na osoby doświadczone w kontaktach z klientami oraz negocjacjach. Nie zawsze jednak jest taka możliwość. Tym bardziej że w wielu firmach na sprzedawców wybiera się młodych ludzi zaraz po studiach lub tych jeszcze studiujących. Kierownik ma więc utrudnione zadanie. Jednak powinien umieć odpowiednio przygotować również młody zespół. Niezbędne jest przeprowadzenie merytorycznych szkoleń z zakresu sprzedaży, które pozwolą nabrać sprzedawcom pewności siebie oraz wyposażą ich w konkretne umiejętności.
Zwiększenie sprzedaży można osiągnąć również poprzez odpowiedni system motywowania. Zwykle w dziale sprzedaży jest to motywacja finansowa w postaci prowizji. Same pieniądze jednak mogą okazać się niewystarczające. Warto więc obmyślić system nagród dla najlepszych sprzedawców oraz inne podobne rozwiązania, które jeszcze bardzo zmotywują zespół, a co za tym idzie, zwiększą zyski firmy.