Dział sprzedaży jest działem, w którym pracuje się w dużej mierze indywidualnie. Żeby jednak praca była rzeczywiście efektywna, niezwykle ważne jest, aby organizować regularne spotkania zespołu sprzedażowego. Za koordynację takich spotkań odpowiedzialny jest oczywiście kierownik sprzedaży. O czym powinien pamiętać, zajmując się tym zadaniem?
Kierownik sprzedaży powinien zastanowić się, jak często powinny odbywać się spotkania. Zależy to oczywiście od struktury działu oraz całej firmy, ale także preferencji samego kierownika. W ramach możliwości dobrze jest, jeśli krótkie spotkania odbywają się codziennie. Nie powinno to jednak zajmować zbyt wiele czasu. Proponuje się zwykle, aby spotkania takie nie trwały dłużej niż piętnaście minut. To moment na wspomnienie o najpilniejszych problemach oraz szansa na ich szybkie rozwiązanie, zanim przybiorą rozmiary prawdziwych konfliktów.
Poza takimi spotkaniami dobrze jest także organizować zebrania dłuższe, na przykład raz w tygodniu. To czas dobry na podzielenie się refleksjami co do pracy, podzielenie się sposobami na ulepszenie sprzedaży, czy po prostu integrację zespołu. To także przestrzeń na ustalenie z zespołem nowych planów sprzedażowych czy rozwiązanie większych konfliktów. Ważne są również spotkania miesięczne. Podczas tych spotkań rozmawia się o celach długofalowych oraz omawia wyniki z poprzedniego miesiąca oraz omawia plany na przyszły miesiąc.