Kierownik sprzedaży ma jeden główny cel pracy swojego działu: poprawianie wyników sprzedaży. Wzrost statystyk sprzedażowych nie jest jednak tak prostym zadaniem. Wymaga odpowiedniej strategii oraz umiejętności optymalnego zwiększania kosztów. Każdy kierownik ma swoją wizję tego, jak powinno się dbać o poprawienie wydajności zespołu.
O czym warto pamiętać, żeby poprawić wyniki sprzedażowe?
Kierownik sprzedaży, który ma za zadanie podwyższyć wyniki sprzedażowe, musi popatrzeć na sprzedaż z kilku perspektyw. Na początek powinien przyjrzeć się ludziom w swoim zespole. W ten sposób z łatwością zauważy, który z pracowników osiąga najlepsze wyniki. Po zidentyfikowaniu go warto zastanowić się, co robi takiego, czego inni pracownicy nie są w stanie zrobić. Być może warto go zaangażować w działania szkoleniowe. Przeszkolenie zespołu przez doświadczonego handlowca to najlepszy sposób na zwiększenie kompetencji poszczególnych pracowników.
Czasem jednak przyczyną niższych efektów nie jest niewiedza, ale problem z motywacją. W takiej sytuacji kierownik sprzedaży powinien przemyśleć strategię motywowania swoich pracowników. Powinna ona łączyć poprawę sposobu wynagrodzenia, na przykład poprzez zmianę wysokości prowizji oraz pozafinansowe czynniki motywacyjne. Niekiedy sposobem na podwyższenie sprzedaży może być podwyższenie lojalności pracowników.