Pierwsze wyzwanie, z którym musi zmierzyć się kierownik ds. sprzedaży, jest zbudowanie efektywnie działającego zespołu sprzedażowego. To zadanie niełatwe, ale bardzo istotne z punktu widzenia całej jego dalszej pracy. Tylko dobry zespół sprzedażowy jest bowiem w stanie z sukcesem wykonywać swoje obowiązki i tylko z jego pomocą kierownik może osiągać efekty, które sobie zaplanował. Jak w takim razie zbudować taki zespół?
Pierwszym pomysłem, który sprawdza się w bardzo wielu przypadkach, jest zbudowanie zespołu z osób, które nie mają dużego doświadczenia, ale bardzo chętnie uczą się nowych rzeczy. Kierownik ds. sprzedaży powinien szczególnie rozważyć taki model, jeśli nie dysponuje zbyt dużym budżetem oraz zależy mu na pracownikach, którzy nie mają jeszcze wpojonych różnorodnych przekonań niezgodnych z jego patrzeniem na ich rolę w przedsiębiorstwie. Wiele osób zaraz po studiach ma znacznie więcej zapału do sprzedaży oraz rozwoju w ogóle. Chętniej godzą się również na wynagrodzenie prowizyjne.
Drugi aspekt, który powinien wziąć pod uwagę kierownik ds. sprzedaży to osobowość kandydatów. Nie jest jednak najważniejsze to, czy kandydat jest introwertykiem, czy ekstrawertykiem, ale raczej to, czy ma umiejętności miękkie, które pozwolą mu skutecznie komunikować się z klientami oraz innymi współpracownikami.