Kierownik sprzedaży to bardzo odpowiedzialne stanowisko, które może dawać dużą satysfakcję, ale też może oddziaływać na człowieka bardzo stresująco. W pracy kierownika pojawia się bowiem wiele różnych aspektów, które mogą generować problemy w zespole oraz w kontaktach z przełożonymi, czy też klientami. Na jakie potencjalne problemy narażony jest kierownik oraz jak może sobie z nimi radzić?
Każdy dobry kierownik sprzedaży powinien zdawać sobie sprawę z tego, że najlepszym podejściem do problemów jest traktowanie ich jako wyzwania. Takie podejście jest znacznie bardziej efektywne, jako że powoduje bardziej pozytywne nastawianie do problemów, a co za tym idzie, znacznie łatwiej jest je rozwiązywać. Nie stają się one aż tak przerażające oraz stresujące. Podobnego podejścia warto uczyć również swój zespół. Dzięki temu łatwiej będzie mu się przyznawać do pojawiających się trudności, jeśli nie będzie ich postrzegać jako porażkę. W zarządzaniu zespołem kluczowe jest bowiem to, żeby każdy z jego członków miał na tyle zaufania do kierownika, aby umieć przyznać się do opóźnień oraz pojawiających się problemów. Tylko w ten sposób inne osoby będą w stanie mu pomóc.
Wśród najpoważniejszych problemów, z jakimi musi zmierzyć się kierownik sprzedaży, są konflikty pojawiające się pomiędzy członkami zespołu, zbyt duże oczekiwania przełożonych, a także odpowiednie łączenie życia zawodowego z rodzinnym.