Kierownik sprzedaży ma w pracy bardzo wiele zadań, które mogą przerosnąć mniej doświadczonych managerów. Codziennie bowiem czeka na niego mnóstwo wyzwań, które wymagają umiejętności połączenia wielu kompetencji oraz zdolności. Wiele z wyzwań pojawia się nieoczekiwanie, ale najwięcej z nich jest spowodowanych wzrastającymi oczekiwaniami przełożonych, co do efektywności sprzedaży. Rosnące wymagania powodują, że kierownik sprzedaży musi znaleźć sposób na efektywniejsze działanie. Jak może znaleźć na to sposób?
Przede wszystkim kierownik sprzedaży musi myśleć o tym, aby określić realne i mierzalne cele dla swojego zespołu. Tylko osiągalne cele są w stanie zmotywować zespół do działania. Jeśli są one zbyt ambitne, a tym samym nierealistyczne, będą znacznie zniechęcać do próby ich osiągania. Najlepiej, jeśli ktoś doświadczeniem udowodni, że działania są rzeczywiście osiągalne. Tym samym inne osoby będą w stanie dążyć do podobnych efektów sprzedażowych.
Kierownik sprzedaży powinien również podchodzić indywidualnie do wszystkich członków zespołu. Dzięki temu będzie w stanie lepiej dobierać sposoby motywowania pracowników. Każdy bowiem ma inny sposób działania. Wpływają na to różnice osobowościowe oraz inne czynniki. Kierownik sprzedaży powinien umieć dobierać motywatory do indywidualnego podejścia pracowników.