Osoby, które prowadzą samodzielnie swoje jednoosobowe przedsiębiorstwo, muszą radzić sobie z tym, że nagle z osoby pracującej na etacie, zajmującej się jakimś określonym działem, muszą zostać kierownikiem od sprzedaży, marketingu, promocji i produkcji na raz. Wiele osób na początku samodzielnej drogi zawodowej skupia się właśnie na tym, aby tworzyć jakieś produkty lub świadczyć jakieś usługi, a nie na tym, aby efektywnie je sprzedawać. Dlaczego tak ważne jest, aby osoba prowadząca własną działalność przyjrzała się, czy sprawdza się jako kierownik sprzedaży?
Co z tego, że wyjątkowo dobrze świadczymy jakąś usługę lub też tworzymy wyjątkowo dobre produkty, kiedy nie jesteśmy w stanie dotrzeć z nimi do potencjalnych nabywców? Dlatego tak ważne jest, aby nauczyć się skutecznie sprzedawać swoje umiejętności. Kierownik sprzedaży w swojej własnej firmie musi zdawać sobie sprawę z tego, kto jest jego grupą docelową, czyli do kogo chce dotrzeć oraz w jaki sposób może to zrobić. W tym celu powinien poznać nawyki, styl życia oraz wartości swojej grupy docelowej.
Kierownik sprzedaży w takiej niewielkiej firmie musi jednak również sam radzić sobie z praktyczną częścią sprzedawania. Nie może zatem poprzestać na tym, że opracuje system sprzedawania, ale również musi wdrożyć go w życie. Tylko w ten sposób jest w stanie rozwijać swoją działalność, a w przyszłości być może zdobyć środki na zatrudnienie nowych pracowników.