Młodszy kierownik sprzedaży to najczęściej prawa ręka kierownika sprzedaży. Do jego zadań należy wspieranie kierownika w codziennych obowiązkach. Z jednej strony uczy się on od swojego przełożonego, a z drugiej odciąża go z szeregu łatwiejszych zadań. Zatrudnienie kogoś na takim stanowisku to doskonały sposób na zwiększenie efektywności pracy całego działu sprzedaży.
Na jakie wyzwania powinien się nastawiać ktoś, kto aplikuje na takie juniorskie stanowisko?
Młodszy kierownik sprzedaży najczęściej ma za zadanie przejąć na siebie część zadań przełożonego. Żeby tak się stało, niezbędny jest jednak okres wdrożeniowy. W tym czasie, kierownik sprzedaży tłumaczy młodszemu zasady pracy działu, obowiązujące procedury, cele sprzedażowe oraz inne zależności. To czas, w którym z jednej strony młodszy kierownik sprzedaży może wdrożyć się w nowe obowiązki, ale również poznać zespół oraz kierownika, z którym najbliżej będzie współpracować.
Młodszy kierownik sprzedaży po stażu będzie mieć umiejętności, które pozwolą mu pracować dość samodzielnie. Wśród jego zadań znajdzie się analiza statystyk sprzedażowych, pomoc w opracowaniu realnych targetów, a także udział w kreowaniu strategii motywacyjnej dla pracowników. Część młodszych kierowników jest także angażowana w aktywną sprzedaż. Dzięki temu mają szansę poznać, jak w praktyce działa jego przyszły zespół sprzedażowy.