Kierownik oddziału
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Czynniki uciążliwe: nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (państwowe jednostki budżetowe, gminy województwa łódzkiego), stres związany z wysokością i koniecznością terminowego rozdysponowania środków finansowych budżet sięgający około 6 mld zł dla 202 jednostek samorządu terytorialnego oraz 14 jednostek budżetowych podległych wojewodzie, stres związany z obsługą klienta z tym osobami fizycznymi i jednostkami niezaliczanymi do sektora finansów publicznych.
Kontakty zewnętrzne: kilka razy dziennie: kontakty telefoniczne z jednostkami samorządu terytorialnego, jednostkami budżetowymi, celem prowadzenia uzgodnień roboczych, kontakty telefoniczne z jednostkami nie zaliczanymi do sektora finansów publicznych, celem prowadzenia uzgodnień roboczych. Wymagana jest umiejętność konsultacji kwestii drażliwych, umiejętność przekonywania i argumentowania oraz przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły
Kilka razy w miesiącu: kontakty telefoniczne z Ministerstwem Finansów, celem pozyskania informacji dotyczących środków budżetowych. Wymagana jest umiejętność argumentowania oraz przekazywania informacji w sposób jasny i precyzyjny
Kilka razy w roku: kontakty telefoniczne z Regionalną Izbą Obrachunkową w Łodzi w celu dostarczenia informacji o uruchomionych dotacjach celowych na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, kontakty telefoniczne z inspektorami NIK w zakresie prowadzonej kontroli, kontakty z Rzecznikiem Dyscypliny Finansów Publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Łodzi dotyczące naruszenia dyscypliny finansów publicznych przez jednostki samorządu terytorialnego
Inne: długotrwała praca przy komputerze, wymuszona pozycja ciała, praca w godzinach nadliczbowych istnieją bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po budynku - utrudniony dostęp dla osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Zakres zadań
- bezpośrednie nadzorowanie prowadzenia ewidencji księgowej dysponenta części 85/10 - województwo łódzkie celem sporządzenia sprawozdań budżetowych, statystycznych oraz sprawozdań finansowych
- bezpośrednie nadzorowanie i kontrolowanie procesu związanego z przygotowywaniem dyspozycji płatniczych w ramach środków finansowych pochodzących z: budżetu państwa, budżetu środków europejskich, Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych, państwowych funduszy celowych, Funduszu Przeciwdziałania COVID-19, Funduszu Pomocy
- bezpośrednie nadzorowanie nad prawidłowością i terminowością przekazywania przez jednostki samorządu terytorialnego dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami oraz procesu związanego z rozliczaniem dotacji z lat ubiegłych
- bieżące analizowanie sald rachunków prowadzonych w NBP Oddział Okręgowy w Łodzi oraz BGK Region Łódzki w zakresie: budżetu państwa, budżetu środków europejskich, Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych, państwowych funduszy celowych, funduszu Przeciwdziałania COVID-19, Funduszu Pomocy
- nadzór nad prowadzeniem postępowań windykacyjnych/egzekucyjnych w zakresie należności przypisanych do zwrotu w urządzeniach księgowych dysponenta części 85/10 – województwo łódzkie
- sporządzanie analiz i raportów finansowych oraz informacji opisowych w zakresie dysponowania środkami finansowymi z: budżetu państwa, budżetu środków europejskich, Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych, państwowych funduszy celowych, Funduszu Przeciwdziałania COVID-19, Funduszu Pomocy.
- nadzór nad obsługą: systemu bankowości elektronicznej NBE (w tym aplikacji drogi awaryjnej „DRAW”), BGK 24, BGK Zlecenia, Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR, systemu finansowo – księgowego TBD-FK „Finanse i Księgowość”, aplikacji Statystyka
- nadzór nad prawidłowością sporządzania sprawozdań własnych jednostkowych: budżetowych w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa TREZOR w zakresie: budżetu państwa, budżetu środków europejskich, budżetowych w układzie klasyfikacji zadaniowej, statystycznych w zakresie zobowiązań i należności, o udzielonej pomocy publicznej bądź informacji o nieudzieleniu pomocy publiczne, o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe ekonomicznedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego praca/staż w obszarze finansów publicznych
- biegła obsługa arkusza kalkulacyjnego oraz edytora tekstu znajomość przepisów prawnych z zakresu finansów publicznych, rachunkowości budżetowej i finansowej oraz klasyfikacji budżetowej
- umiejętność: analitycznego myślenia, prognozowania, rozwiązywania problemów, szybkiego reagowania na czynniki ryzyka, stosowania prawa w praktyce, pracy w zespole, odporność na czynniki stresogenne, redagowania pism, motywowania pracowników do efektywnego wykonywania zadań, wymagana jest wysoka kultura osobista
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość systemu bankowości elektronicznej NBE, znajomość Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR szkolenia z zakresu rachunkowości budżetowej /rachunkowości
- prowadzenia ewidencji księgowej w układzie tradycyjnym oraz zadaniowym szkolenia z zakresu rachunkowości budżetowej/rachunkowości
- dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne
- znajomość systemu informacji prawnej
- preferowany obszar: rachunkowość budżetowa, finansowa, realizacja zadań zwianych z dysponowaniem środkami publicznymi